__________________________________________________________
GENERELLA MASTERCLASSES
Med kandidatupplevelsen i fokus - vad ska man tänka på i rekrytering generellt och i användningen av tester specifikt?
Vi diskuterar rekryteringsprocessen generellt och användningen av tester specifikt i relation till kandidaten. Vilka goda exempel har vi hos våra användare och vad tycker kandidaterna? Vi tar upp goda exempel och lär av varandra! Häng med!
__________________________________________________________
MASTERCLASSES FÖR ACE OCH CORE
Nu lanserar vi de uppdaterade normerna för CORE!
Välkommen till vårt 30-minuterswebinar där vi går igenom vad detta innebär för dig som användare! Vi presenterar de nya normerna i CORE och vad de innebär. Vidare diskuterar vi hur detta påverkar din rekryteringsprocess och tolkning av resultat.
AI i våra logiska tester
Våra kunder frågar ofta om var vi står gällande hantering av användningen av AI i genomförandet av våra logiska tester. Mycket relevant fråga!
Vi går igenom aktuell information om vår testdata, det vill säga kan vi se om kandidater använder AI på resultaten? Vi diskuterar även hur man kan hantera frågan och var vi står i utvecklingen kring detta.
Vilken logisk förmåga speglar STEN-skalan?
Vi går igenom STEN-skalans nyansering av förmågor - vad kan vi förvänta oss om man har till exempel en ACE- eller CORE-poäng om 3 eller 7? Vi tittar på skillnader och diskuterar vad det innebär.
Logisk förmåga i team eller grupp
Upptäck hur du kan använda våra logiska tester för att effektivt identifiera och analysera grupper, team och avdelningars logiska förmåga. Vad saknar teamet? Vilken nivå av logisk förmåga behöver vi rekrytera även framåt?
Testintervjun
Vi fokuserar på att genomföra en återkoppling eller testintervju - hur ska vi lyckas genomföra en dialog med testresultat i fokus så att kandidaten kan lämna samtalet med en god upplevelse?
Teori bakom våra logiska tester
Vi djupdyker i G-faktorn och de olika mätområdena i våra logiska tester. Hur ska vi tolka dem och hur korrelerar de med G-faktorn? Vi tittar lite extra på AI:s inverkan på logiska tester, hur ska förhålla oss? Vi ger tips och råd!
Förmåga eller färdighet? och vad är ACE Confirm?
Hur särskiljer man förmåga och färdighet? Vilka nivåer av kognitiv förmåga behövs för olika typer av roller? Vad avgör nivån? Vi djupdyker i tre karakteristiska roller som vi ofta ger rådgivning kring. Vi berättar även mer om ACE Confirm - bekräftelsetestet som kan administreras till kandidater för att säkerställa att de klarar av frågor med den svårighetsgrad de klarade i sitt genomförda test.
Tre roller med olika krav på förmåga
Hur särskiljer man förmåga och färdighet? Vilka nivåer av kognitiv förmåga behövs för olika typer av roller? Vad avgör nivån? Vi djupdyker i tre karakteristiska roller som vi ofta ger rådgivning kring.
Förbättra kandidatupplevelsen med CORE
Lär dig mer om hur du förbättrar kandidatupplevelsen när du använder CORE.
Förbättra kandidatupplevelsen med ACE
Lär dig mer om hur du förbättrar kandidatupplevelsen av ACE. Vi diskuterar även ACE olika versioner och hur du kan tänka kring val av test.
__________________________________________________________
MASTERCLASSES FÖR OPTO
Framtidens rekrytering med Skill
Välkommen till en inspirerande session där vi får exklusivt besök av Lena och Martina från Skill! Under denna session kommer de att dela med sig av sin resa med OPTO – hur de har transformerat sina rekryteringsprocesser och skapat nya sätt att identifiera rätt kandidater. Med praktiska exempel och insikter kommer de att visa hur OPTO har hjälpt dem att hitta och matcha talanger på ett mer träffsäkert och effektivt sätt.
Presentera testresultat för uppdragsgivaren
Under denna session diskuterar vi hur vi ska förhålla oss till testresultat i relation till vår uppdragsgivare, vare sig det rör sig om vår interna kollega eller externa kund. Hur hanterar vi datan? Vilka rapporter lämpar sig?
Vi presenterar OPTO+ Leadership!
Vi presenterar OPTO +Leadership - vår nya ledarmodul i OPTO som kan användas till både rekrytering och utveckling! Vi berättar om teoribildning, resultatpresentation och användning.
Analysera beteenden på gruppnivå
Upptäck hur du kan använda OPTO för att effektivt identifiera och analysera beteenden på gruppnivå. Vad saknar till exempel våra ledare? Vilka normerande beteenden har vi som påverkar hur vi jobbar? Vilka framgångsbeteenden behöver vi rekrytera även framåt?
OPTO i säljrekrytering och nylansering av våra beteendeankare!
Identifiera och bedöm styrkorna hos dina säljarkandidater med hjälp av OPTO. Vi nylanserar våra beteendeankare, som har fått en välbehövlig uppdatering. Hur ska man använda dem och hur kan de hjälpa dig i rekryteringsarbetet?
Nylansering av beteendeanalysen och analytiska beteenden kontra förmåga
Vi nylanserar Beteendeanalysen och berättar om de uppdateringar vi har gjort för att förbättra verktyget ännu mer! Vi kommer även att diskutera analytiska beteenden och logisk förmåga, hur skiljer dem sig åt?
OPTO and Big Five
Together with our guest speaker and Norwegian colleague Steffen Brastaad we dive into to depths of OPTO. Learn more about the correlation to the five-factor model (BIG 5) in great detail.
OPTO:s dimensioner och aspekter i detalj
Vi går igenom OPTO:s dimensioner och aspekter lite djupare. Vi pratar även om matchning mot Criteria. Varför Criteria bara på dimensionsnivå? När i processen nyttjar vi resultat på dimensionsnivå och när på aspektnivå? Vi berör lite snabbt hur aspekterna korrelerar med femfaktormodellen.
________________________________________________________
MASTERCLASSES FÖR MPA
MPA i ledarutveckling
Hur kan du använda MPA i ledarutveckling? Vi diskuterar potentiellt upplägg med tillhörande övning, allt i syfte att skapa förändring och utveckling hos ledaren.
MPA på gruppnivå
Upptäck hur du kan använda MPA för att effektivt identifiera och analysera grupper, team och avdelningar i syfte att kartlägga beteenden. Vad saknar teamet? Vilka normerande beteenden har vi som påverkar hur vi jobbar? Vilka framgångsbeteenden behöver vi rekrytera även framåt?
Tre olika MPA-resultat för tre olika roller
Vi diskuterar tolkning och analys av MPA testresultat hos tre olika kandidater och tre olika jobb. Vi ger tips, råd och guidning!
MPA i säljrekrytering
Vi tar ett grepp om moderna säljarroller och vad som förväntas i rollerna och vilka egenskaper i MPA som stöttar de aktiviteter som ingår. Vi väljer ut tre av rollerna och visar tänkbara Criteria.
MPA i ledarrekrytering
Vi kommer att presentera våra generella ledarkriterier och hur du kan nyttja dem för att göra en bedömning kring dina kandidaters ledarpotential - vilken orientering i sitt ledarskap kan man förvänta sig att kandidaten har? Upplägget bidrar till en förbättrad översikt och bedömning av kandidater i tillsättningar av ledarroller. Vi kommer även att beröra analytiska beteenden och hur vi kan hitta dem i MPA.
MPA i team
Lär dig mer om MPA teamroller och hur man kan nyttja dem för breddat rekryteringsperspektiv och i utvecklingsinsatser för team.
Kompletterande egenskaper i MPA
Lär dig mer om det utökade perspektivet Kompletterande egenskaper - vilka är dem, hur byggs de upp och hur kan vi använda dem för att förstå kandidaten bättre?
________________________________________________________
MASTERCLASSES FÖR EASI
EASI hos Hewlett Packard Enterprise
Jessica Tan, HR Country Lead Sweden på Hewlett Packard Enterprise, kommer till vår mikrofon och bjuder på en inspirerande session om hur de på imponerande kort tid har hunnit bygga upp värdefull erfarenhet av att arbeta med EASI i organisationen – och nu delar hon med sig av sina insikter, tips och tankar kring hur EASI kan användas som ett kraftfullt verktyg i talang- och teamutveckling.
EASI hos Tacting
Gäst vid mikrofonen är Bengt Libäck, VD och erfaren konsult på Tacting (fd Testhuset). Bengt berättar om sina EASI-erfarenheter och presenterar en kraftfull EASI-övning för verksamheten.
EASI på gruppnivå
Vi diskuterar kartläggning med EASI - vad kan vi mäta och hur kan vi nyttja informationen? Vi djupdyker i vilka målsättningar man kan ha beroende på om det rör sig om ett team eller en grupp.
EASI som verktyg för säljpsykologi
Vi presenterar vårt koncept Säljpsykologi, ett underlag för en strukturerad workshop för säljare som syftar till att öka säljarnas försäljning genom att bli bättre på kundanpassning och att läsa av kunderna. Workshopen varvar genomgång med praktisk träning i att känna igen kunderna och göra anpassningar i sitt arbete.
EASI hos Norion bank
Gäst vid mikrofonen är Celie Weinhöfer, HRBP på Norion bank. Celie berättar om sina EASI-erfarenheter och vad hon har lärt sig i alla sina olika teamanalyser som hon har genomfört under senaste året.